Vi var tvugna att ringa 112

Hej hej!
Har inte haft tid med datorn som vanligt....
I söndags eftermiddag total vägrade jag åka någonstans. Jag orkade inte helt enkelt. Efter Emmas & mitt telefonsamtal slängde jag mig i bilen tillsammans med mamma och körde till 3kanten. Det blev att jag stannade där och vi somnade så gott på den nya gosiga soffan. Mystiskt men jag hörde banne mig någon som ropade 'hallå' ute i hallen. Alla låg och sov så vem kunde det ha varit?
Dagen efter så åkte Emma och jag in till stan. Vi besökte Emmas brossas nya lägenhet som var hur mysig som helst. Vi gick sedan från Stensö tillbaks in till stan för att äta. Hamnade på en 'glo' restaurang som jag inte kände mig redigt hemma hos. Dom glodde så in i bombens på oss..... Väl därifrån så skulle vi åka hem till mig. Så snabbaste bussen är 402. Vi satte oss inne på stationen där toaletten kom väl till hands. Handikapp toaletten var upptagen av (vad jag trodde först) två tjejer som rökte. Det visade sig vara en gammal gubbe 50+ och en kvinna i hm kanske 30+ som vistades där inne. Mannen var total naken och drog in den här kvinnan som öppnade dörren och ville gå ut. Hon skrattade givetvis och båda två var nog med stor sannolikhet fulla. Vi trodde direkt att det var våldtäkt eftersom den här mannen stod alldeles naken och den här kvinnan var full och visste nog inte vad hon höll på med. Vi ringde 114 14 (RING ALDRIG DET NUMMRET! Inspelad röst och det går hur mycket snabbare att ringa 112) Jag ringde självklart 112 där det svarade en ruskigt äcklig lugn person :P det var det ända jag tänkte på, VAR INTE LUGN MÄNNISKA!!!!!! Hon kopplade mig direkt till polisen där det gick fram ett antal signaler innan en man svarade som också var förbaskat lugn. Dom skickade fort ner en bil för att kolla vad det var.
Det visade sig inte vara något speciellt, dem båda verkade hålla ihop. Men som Emma sa, tänk om, tänk om det hade varit en våldtäkt. Tänk att se det i tidningen om en våldtäkt som ägde rum på stationen. Jag skulle aldrig vilja bära med mig det. Så vi gjorde absolut rätt i att ringa 112.
Som jag påminnde Emma om idag, varje 'heldag' i stan som vi har haft så har vi varit tvugna att ringa polisen eller liknande. För förra året åkte vi på en blottare vid sjukhuset.

Inatt så fick jag den brilijanta idén om att vi kanske kunde gå bort och ta jordgubbar. Emma nappade direkt och vi stod i en halvtimme timme för att välja kläder och sminka oss så att ingen skulle känna igen oss. Det slutade med att vi väl kom dit men vi vågade inte ens gå in på området. Anledningen var att det kom tre vita skåpbilar som levererade saker. Vägen hem blev vi också förföljda utav en svartklädd gubbe.

Emma stannade över och vi har nu tillbringat lite över 2 dygn. Vi hade tänkt åka till stan idag med men regnet öste ner så det var ingen vidare bra idé. Vi hyrde film och åt godis + att vi satt och spelade The Simpsons Hit and Run på Xbox. Jag haaatar det spelet. Förbannat frustrerande och jag skriker mig nästan hes.

Nu ska jag upp och äta jordgubbar ( inga snodda ;D) och Emma har åkt så jag sätter mig snart här igen. Jag hade tänkt lägga ut lite bilder men eftersom mamma&pappa överraskade mig med en ny dator häromdagen så vet jag inte hur någonting fungerar överhuvudtaget. Får bli någon annan dag då mamma orkar berätta =)    Mwa

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha (fnissar ner sig) du har fan rätt, poliser på våra heldagar! Inte klokt! ;D

2008-06-17 @ 23:58:06
URL: http://lillma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0