' Jag är på väg, ta ett djupt andetag .... '

Shit sicken dag det va vart! Går upp klockan åtta, äter frukost sitter vid datorn och samtidigt väntar på Emma. Emelie befinner sig redan inne i stan. Emma skickar sms där det står;;; Jag är på väg, ta ett djupt andetag .....
Rynkar näsan och skrattar sedan ihjäl mig. Emma kommer 3 minuter för sent men idag gjorde det verkligen inget. Jag packar ihop mina grejer och sedan går vi ut för att hämta min cykel, eller rättare sagt Ellens cykel. Då är ju hon på expedition med sin klass på Ekö och därför kan jag inte ha den. Rotar sedan igenom nyckelskåpet som säkert inte har blivit rört på åratal x)  hittar pappas nyckel och går sedan ut för att försöka. DET GÅR INTE!!!!! Jag blir galen medans Emma skrattar. Vi skiter i det och går sedan ut för att sola. Kom senare på att om jag ringer Ellen och frågar när dom ska åka hem så kan väl hon ringa mig när hon är halvvägs så kunde Emma och jag ha åkt bort dit för att hämta cykeln. Ellen skriker i telefonen att jag ska ''ta bussen i stället för helvete''. Emma och jag sitter och pratar&skrattar och sedan ringer jag upp Ellen igen, det visar sig att Ellen är tillbaks på skolan. Jaha, Emma skjutsar bort mig dit på hennes cykel och vi får sedan syn på våran klass på fotbolls planen, PANIK RÅDER!!!!! Vi cyklar tillbaks i skratt ;D

Väl på Långviken så får vi faktiskt tag på en ''privat'' strand. Vi ligger väl där i kanske två timmar och sedan förflyttar vi oss ut på en brygga. Mot slutet spårade det ut totalt. Emma & Emelie kämpar desperat för att slänga i mig i vattnet eftersom jag inte hade badat. Oh herregud så jag kämpade för att hålla mig torr. Skrek och skrek, ÖVERFALL ÖVERFALL ÖVERFALL! Men inte en ända idiot kom för att hjälpa till. Helt onödigt att lära ut speciellt tjejer att skrika när dom tex blir överfallna, INGEN KOMMER! Detta slutar med ett BLÖTT vattenkrig. Jag med mitt vita linne var inte så glada. jag var nerdränkt i vatten och jaaa det var EE också. Vi rullade försiktigt ner till Kalmar sundsparken för att kolla om toaletterna var öppna och visst det var dom. Ockuperat!
Imorgon ska det tydligen bli snuskigt varmt och vi cyklar in igen. Jag har verkligen fått en jämn bränna iår och behöver egentligen inte kämpa längre för att bli brun. Och bränt mig har jag inte heller gjort! Ska upp och prata med ''päronen'' haha (!) för att se om dom nu ska iväg. För om, så måste jag ta hand om småtjejerna ett par timmar. Åååh då lägger jag mig ute för att läsa en stund =)

Dagen har varit ruskigt rolig & TUFF. Samma visa får inte hända imorgon :P
Ha det så bra! Mwa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0