Veckans längsta dag är avklarad (H)

Längsta skoldagen på veckan och jag är hm ganska nöjd med dagen, ja okej då, bortsett ifrån engelskan då vi var tvungna att komma på en liten mini teater på max 3 minuter om Imperialismen. Jag är ingen teater människa, jag VAR en teater människa för ganska så länge sen då jag och ett gäng i min klass gjorde teateruppsättningar var och varannan dag praktiskt taget. Jag hag nog tappat det förmågan litegrann nu..... Det är heller inte så bekvämt att stå där framme med repliker man har fått lära sig på  mindre än 20 minuter! Dessa 20 minutrarna innebar; Hitta dom man skulle jobba med, sätta sig ner och snacka litegrann innan, börja spekulera, improvisera och sedan börja skriva ner. Tror ni att jag klarade det eller? Nej. Jag var tvungen att gå och snyta mig när det vart 5 minuter kvar och jag vet inte riktigt om dom hade bestämt något medans jag var borta men när jag kom tillbaks så var vi grupp 1 och skulle visa för dom andra i klassen vad vi hade kommit fram till. Jag kunde min första och andra replik men inte min tredje. Jag visste heller inte när jag skulle ställa mig upp eller inte :P Jag kunde inte hålla mig för skratt heller. Jag som är så bra på att hålla minen egentligen! Sedan 80 minuter Historia på engelska om Imperialismen.......... Var man glad att man kom därifrån sen eller? Pffff.

Vädret idag har vart äckligt kvavt, nästan som om det väntades åska och regn. Men det var fruktansvärt behagligt och snart är sommaren här! Alla blad börjar slå ut och det är grönt nästa överallt, super härligt!
Vi passade också på att käka lunch i stan idag =) riktigt mysigt.
Imorgon är sista dagen i skolan på den här veckan och hm jag vet inte om det är bra eller dåligt? Det är så mycket som händer i skolan just nu så det känns som om man måste vara där varenda dag.
Eftersom att det var så himla fint väder idag så tänkte jag faktiskt cykla in imorgon bitti. Det innebär att jag måste gå upp halv sex för att hinna i tid och + att vi har prov första lektionen. Vad skönt det ska bli! Jag vill verkligen ha en egen cykel....... Är tvungen att antingen ta mammas eller Ellens cykel och tänk om någon blir stulen? Jag har ju redan fått en utav min mammas cykel total slaktad..... Efter det dröjde ett riktigt bra tag innan jag fick låna någonting utav henne. Tssss.
Ska göra klart lite arbeten idag som i t.ex. historian och engelskan och det blir bara fler och fler uppgifter i mediaproduktionen nu. Jag har saker att göra minsann! Som att läsa ut en riktigt tråååkig medeltids bok tills imorgon. Suck.

Och jag vet, det är dåligt med bilder.... Min kära syster har redan klagat på det. Men det har varit dåligt med fotandet nu.

Mwa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0