Svenska plugg och dagdrömmande

Tagit hand som snorisarna ett bra tag nu och äntligen sover dom. Eller dom ligger i alla fall i sina sängar hoppas jag. Ska kika efter om Tuwa gör det. Hon har lärt sig att kliva ur sängen nu. Men nog om dom, usch det får mig att låta som en Ung mammas blogg. Bläääää, inte än på typ 10 år!
Okej så det är Valborg på torsdag och då trooor jag att Emma och jag skulle grilla, eller hur? Uhm och sedan på fredagen ska det bli fint väder i stan så då bredar vi ut oss på en filt med en massa mat och solar oss i parken. Men innan dess så har jag ett svenska prov på onsdag och tydligen får vi har böcker och det med oss in.... Hm vad är det för ett prov tänker jag. Men våran lärare hade typ sagt att eleverna ska eller borde snarare inte behöva läsa in så mycket. Vi går ju i skolan för att lära oss? Men när det gäller svenska provet så gör det mig inte ett skit. Det kommer säkert inte ens komma frågor som man kan hitta i boken ändå så det spelar väl ingen roll.......
I grundskolan hade vi en riktigt utbränd naturkunskapslärare som bara hatade vissa elever som inte visste vad de ville bli. Antingen skulle man säga att man ville bli läkare eller veterinär men inte poolskötare eller uhm kassörska på Ica. Då var man riktigt körd. Han brukade vara så otydlig med vad man skulle läsa på när vi skulle ha prov. Men allt nötande och allt det slit jag var tvungen att dras med under dom åren, mja allt eller typ allt sitter kvar och nu behöver man knappt plugga när vi har naturkunskapsprov. Försöker motivera Ellen men det funkar inte...... Det blir ju faktiskt enklare med åren =) Naturkunskap A och B är ju precis som i grundskolan med vissa fördjupningar.
Världens tråkigaste inlägg...............................................

Men aja ;P åter till svenska pluggandet!


Mwa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0