Jag stavar det alltid med liten bokstav

Det bästa som finns är när alla i sin omgivning är lyckliga. Ingen stress, inga konflikter och ingen sorg. Nuförtiden är det så svårt att undkomma det. Ingen mår bra. Och ingen vågar egentligen erkänna det. Vissa saker är så orättvisa. Stora som små. Att se kompisen lida eller när ett flygplan kraschar. Jag är ingen troende människa även fast jag skulle vilja konventera till buddhismen. Men om det nu finns en gud, varför blir det så mycket orättvisa i världen. Varför spills det så mycket blod! Detta är en ständig dískussion mellan mig och Emma. Liksom varför 'uppenbarar' sig inte gud längre för oss? Jesus har säkert funnits och han var säkert snickare. Men inget mer med det. Han var kanske mer godhjärtad än andra. Religion är något jag aldrig kommer att tro på. Men om människor blir lyckligare av att tro på något så visst =) jag kan inte göra något och säkert ingen annan. Men Jag tror inte på något.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror inte på något, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Och det vet du vännen <3

2009-01-24 @ 20:13:52
URL: http://lillma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0