Vilket skit

Jag som skulle ut med Tuwa i snön och leka. Det blev inte direkt av. Just nu visar termometern på -18 och den visade det innan middagen också. Eftersom jag inte direkt har termobyxor för att ligga och kräla i snön så tänker jag inte stå ute i minst en timme och frysa ihjäl när det är så kallt. Jag som hade lovat henne. Lite dåligt samvete.... Hon sover iallafall nu.
Två dagar i sträck när jag för en gångsskull har satt på tvn har jag blivit enormt upprörd och nästan stått och skrikit och hållt mig för munnen. Igår tex när jag kom hem från Emma så visade dom Bloody Sunday på tven om Irland och deras konflikter och hur britterna sköt civila utan order och ljög för åklagaren som misstänkte de brott dom hade begått. Fyfan för religioner säger jag ibland.
Nu visar dom Veterinärerna - uppdrag Thailand. Fy fasiken vad äckligt! Stackars djur som lever där. Dör där. Får sjukdomar. Ingen mat eller vatten. USCH! Man ser ju verkligen att landet är fattigt.

Mwa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0