Vad några meningar kan göra en gladare!

Jag tog med snorisarna för att köpa glass. Shit vad tråkigt det var. Jag sprang nästan hem och Thea hann knappt med. På vägen hem så blev vi stannade av våran granne eller marianne som bor lite längre upp på gatan här. Hon började babbla om en massa saker och sa Oj vilka fina flickor du har! Bra jobbat. Innan jag hann snappa upp vad hon sa så sa jag Oh ja tack så mycket. Och direkt efter typ 3 sekunder när hon var påväg att gå så stannade jag henne och sa Ja men eeeh jo näe det är inte mina. Mamma är hemma he he he he. Äh fy vad pinsamt att få den frågan.
Jag sitter och kollar på Agenda. Alla 7 partierna är samlade för att snacka om hm t.ex. skatter och småföretagande. Fredrik står bara där, hans ögon rullar hit och dit och verkar inte hålla fästet på nånting. Mona håller på att somna och Maud är som en tiger. Hon är på hugget. Eller säg nångång då hon inte är på hugget..... Jag tror jag håller med folkpartiet gällande att gymnasie elever inte borde sitta i skolan och läsa teoretiska ämnen i 3 år (!!!!!) utan att man ska få in en fot i arbetslivet och få kunna jobba praktiskt. Men då vill socialdemokraterna sätta akademiska krav på när gymnasieelverna går ut. Så komplicerat men Sååååå intressant. Jag fick och ett jätte fint litet meddelande ifrån min tyske kompis för några minuter sen. Shit vad glad man blir av att prata med honom!

Nu ska jag hoppa in i duschen så att jag kommer i säng hyffsat tidigt ikväll.
Mwa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0