Brunbrända ben och fräknar i ansiktet redan i april, sommar? Sommar!

Sen glad påsk!
Jag har varit i Byxelkrok i helgen och invigit alla de sysslor som går att göra där! Nej kanske inte riktigt, det går ju faktiskt inte att bada riktigt än och Hamnpubens uteservering har inte riktigt blivit invigd ännu. Men de underbara middagarna med grannar och vänner, det underbara vädret, promenad ner till fyren och allt möjligt. Jag fick även chansen att åka till ICA och hälsa på min chef och andra arbetskamrater. Det blir ju faktiskt ännu en sommar i Kroken fast denna gången kommer den bli tusen gånger bättre!
När jag vaknade imorse, vände på mig och stirrade ut genom de smala fönstrena jag har i källaren. Jag var bombsäker på att det var en massa moln på himlen och att det inte var solväder för fem öre! Ack så fel. När jag somnat om och vaknar halv ett och kommer upp i trappen får jag syn på en knall blå himmel och hetta! sjukt. Hur kunde ja missa detta?!?! Har legat ute och solat (enbart framsidan) och självklart bränt mig. ''Nej nej, solen tar inte så mycket nu'', tänkte jag. Naivt. Jag är röd på axlar och typ överallt. Fyfan så smart!
På fredag morgon beger jag och min pojkvänn oss ner till Malmö för att träffa min morfar och hans fru i ett par dagar. Jag hoppas oinderligt mycket att vi hinner med en liten sväng till Köpenhamn också! Ska även för första gången försöka ta lite bilder.... Är så grymt dålig på sånt!
OCH efter trippen till Malmö så ska jag har hunnit stryka saker på min LIGGER-EFTER-MED-I-SKOLAN lista och sedan är det knappt 1 månad kvar till studenten!!!! Iiiiiiiiiiih. Panik, balklänning har jag ännu inte hunnit skaffa. F*ck. Om jag precis räknade rätt och inte räknade med lördag och söndagarna så är det ungefär 30 dagar tills studenten äger rum 14 juni. Hm jag kanske ska sätta lite fart med den där jevvla ligger efter med i skolan listan då kanske???? P A N I K!
(tänkte även förbättra min karma med att laga middag till familjen ikväll) (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0