Julhelgen

Julen och nyårsafton är tack och lov över! Jag har kommit hem från Stockholm efter att ha spänderat upp emot en hel vecka där. Nu får man ta konsekvenserna för allt småätande plus all den skit man har stoppat i sig. Mår illa när jag tänker tillbaka på julhelgen och nyårshelgen på hur ofta min mun tuggade och hur ofta mina händer befann sig i godisskålen. Och inte nog med det, samtidig som jag nu sitter och beklagar mig över hur mycket godis och julmust jag har druckit och förmodligen de kilon jag har lagt på mig, ja jag sitter och äter toffee godis... Blir inte klok på mig själv. Jag är inte hungrig men suuuuugen. Sockersuget har nått en helt annan nivå och det är helt klart ett förbannat beroende. Jag börjar inse att jag verkligen måste upp på rullbandet och börja göra någonting åt det. Energin som en gång fanns där är borta men förhoppningsvis finns den någonstans innom mig.
Mamma sa det att motion/gå ner i vikt behöver inte kosta. Du kan promenera. Men det tåget har gått. Vem vill slänga på sig gympaskorna och gå ut i detta vädret???? Aldrig att jag gör det. Vädret, snön, ishalkan allt med vintern förstör allt! (börjar bli riktigt förbannad på mig själv nu, jag kan fan inte stava till någonting, är tvungen att sudda det jag skriver hela tiden och skriva om det!!!!!!!!!!!!!!!) Imorgon ska jag provträna med Emma, har inte riktigt bestämt mig än om jag ska eller inte. ABBA give me energy! Over and out säger jag bara...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0