Mycket hat och ilska

Har ni någon gång träffat en människa eller sett en människa växa upp och sedan vara orolig för hur denna person egentligen kommer att klara sig? Nu menar jag inte att denna person ligger inför döden men med vardagliga sysslor.
I min släkt finns det en rad med intellektuella människor så som läkare veterinärer och chef-positioner. Men vi har ett svart får som ingen vet vad vi ska göra med. När en person når en viss ålder som snart resulterar i det riktiga vuxenlivet och fortfarande har dessa mäktiga PMS utbrotten som kan sänka en familjs humör för en vecka. Hur kan en sån person klara sig ute i det riktiga livet? Personen i fråga har ingen som helst behörighet till familjen och många gånger tror man att det är brevbärrarens barn. På samma gång är det mycket facinerande, för man trillar ner ett par år när man ska samtala med denna person. Allt är inte lika klart och väl framlagt som det är för ''normala'' människor.
Det kliar i fingrarna och det finns hur mycket galna och skadade saker som helst att skriva om denna person. Vill så gärna säga vem det är men ingen bra idé. Så många gånger jag har packat en resväska och velat flytta härifrån kan jag inte räkna på mina två händer. Egocentrisk, äcklig, tragisk, snål och självisk. Liten del är snudd på psykopatiska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0