12 oktober 2011,

Mickis och jag bestämde oss för att skriva in oss på Arbetsförmedlingen i eftermiddags och det gick ju bra tills P4 Kalmar råkar vara där och sända live samtidigt. Vad är oddsen? Varför ska jag alltid hamna i tidningen eller på radion när jag är på platser där jag egentligen inte vill att människor ska veta att jag varit.. Killen från radion hade på sig en såndär fjantig liten vit låda på ryggen och sedan en massa antenner och skit plus en stor fluffig mikrofon. Där står jag och arbetsförmedlingens chef Lars tillsammans med radiokillen i ett utav deras rum, ensamma. Panik rådde och jag höll bokstavligt talat på att kissa på mig. Innan vi entrade detta lilla rum för live intervjun så började radiokillen snacka om Greklands kris och finanskrisen i allmänhet. Jag är verkligen inte ett dugg insatt i Greklandkrisen eller i finanskrisen och kan egentligen inte ett smack om det. Självklart trodde jag att intervjun skulle handla om detta men icke. Jag fick lätta frågor som tur var! Väl klar med det så rusade jag ner till Mickis som satt nedanför och skrattade lagom mycket....
Jag har gått och blivit förkyld vilket inte är särskilt roligt. Sugen på att träna var jag också idag så jag begav mig till gymmet en runda för kondition. Efter 50 minuter dunkar skallen av smärta och det svider i halsen som om man har satt en apelsinklyfta i halsen ungefär så sved det. Det vart ingen bra idé att träna idag... Trots all min sömn från inatt så kan jag inte hjälpa att känna mig lite halv sömnig och dåsig. Och just det, nästa vecka går jag på mitt ''löpar-schema''. Det blir fint det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0