Berga Centrum och dagens ungdomar,

Igår skulle bli en lugn kväll. Jag och min syster satt och åt godis och vindruvor hemma i soffan och efter ett par timmar gick hon och la sig. Efter bara några minuter får jag ett telefonsamtal där Mickis helt förtvivlat skriker att Berga Centrum i Kalmar står i brand. Helt naturligt börjar jag skratta rakt ut och det var inte sådär att ''Ameh sluta skämta nu, det är inte kul!'', utan detta är något man bara har suttit och väntat på. Det har brunnit i soptunnor och liknande varenda natt nu i säkert flera veckors tid. Så igår 22.50 började det brinna. Jag skrev till en utav mina kompisar att Det är sånt här som sätter lite guldkant på vardagen men det jag inte riktigt förstår är att dessa ungdomar vet förmodligen inte riktigt vad de ha gett sig in på. Tidningen Barometern uppdaterar live hela dagen på deras hemsida och tydligen har de redan gripit någon. Minimi straffet för detta är 6 års fängelse och som mest livstid, för en vuxen människa. Igår på gatorna runtom Berga Centrum gick förtvivlade människor som höll sig för munnen. Det var flertalet äldre kvinnor som stannade mig och mickis på cykel, höll sig för munnen och utbrast i att detta är så oerhört ledsamt och förfärgligt. Jag kan inte annat än att hålla med. Tanken på att folk försvarar dessa ungdomar med att de har ingen annanstans att hänga och de har bara blivit misförstådda, det äcklar mig bokstavligt talat. Jag hoppas så djupt in i själen att dessa ungdomar omplaceras i någon fosterfamilj långt åt helvete eller om de vore vuxna män/kvinnor att de får livstid för detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0