Andnöd.

Andnöd är det sällan som jag får, när det är något jobbigt prov eller när man kommer på kvällen innan att fan just det, det är matteprov imorgon morgon. Då får jag som en klump i halsen, försöker andas men det går knappt. Jag kom på världens roligaste incident som inträffade första arbetsdagen uppe i Byxelkrok. Jag hade 30 min på mig att cykla 5 km i kulingvind, alltså längst den öländska kusten och de som varit där vet att det blåser jämt där uppe! Ringer upp min dåvarande pojkvän, skriker och är förbannad över tanken att han faktiskt åkte bil samma väg bara någon timme tidigare. Jag var rasande över att det blåste så förbannat mycket. Jag ville spränga en hel jävla bomb över hela Öland just då. Ingen förtjänade liksom att leva, i stort sett. Jag hade noll kondition i början på sommaren det måste tilläggas! Han skrattar och han skrattar i luren tills jag blir så förbannad att jag slänger på och kastar mobilen i cykelkorgen och börjar gråta. Varenda gång jag hör Måns med Hope and glory så tänker jag på den roliga incidenten. Det var då jag kom att tänka på dig. Allt är så svårt när man inte kan sluta älska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0