Stora funderingar kring livet,

Jag är fast hemma i ännu en timme. Om våran hall ska hinna bli klar så måste padre jobba hela dagen idag och imorgon och min ena syster har simträning vilket innebär att mamma och hon är iväg. Jag själv är hemma med minstingen som är helt galen plus ännu en till på 4 år. Måste hinna få lägga mig ner i någon timme, äta middag och göra mig i ordning till klockan 8. Är redan super trött och seg i skallen. Typiskt. Det blir Nicklas och jag ikväll, Elin jobbar imorgon, suuugigt.
Idag har varit en rellativt bra dag medan gårdagen inte alls var något vidare. Går runt och tänker på alldeles för mycket saker som t.ex om jag gjorde sådär hade det blivit så och varför gjorde jag si ja men då blev det såhär.
Är så himla sugen på att söka till högskola nu till våren men jag vet inte om jag vågar plus att jag känner mig lite skoltrött än. Men åh så jag längtar tills den dagen jag får börja läsa! Har funderat länge på om jag ska plugga här i Kalmar eller om jag ska söka mig någonstans där jag aldrig varit men det är rätt bekvämt när just det programmet jag vill läsa finns här och vem vill ha feta studieskulder? Har man ett val att skära ner på dom så tycker jag att man absolut ska göra det. Har varit på Elin om vilket datum det blir att åka till Norge men hon vet inte riktigt ännu när det blir. Någon gång i oktober helt enkelt. Jag vill verkligen härifrån, även om det kanske bara blir en vecka eller om jag flyttar med upp! Vi har inte riktigt diskuterat det så här tar vi inget för givet.
Nu måste jag gå och kolla vad mina småsyskon gör! De har antingen vänt upp och ner på rummen eller så sitter minstingen och målar med kritor och bläckpennor på de vita bordet inne hos min lillasyster... Att man aldrig kan sitta i lugn och ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0